Збираємо робочу станцію під DaVinci Resolve

26.10.2020 | Станції

Є рекомендації щодо оснащення робочих станцій під DaVinci Resolve. Але постійне оновлення технологій швидко старить будь-якi інструкції.

Як бути?

Читати спеціалізовані форуми і рекомендації компаній на кшталт https://www.boxx.com/ або https://www.pugetsystems.com/, основний бізнес яких - продуктивні робочі станції. Вони дадуть фору будь-якому іменитому вендору - просто тому, що продуктивність робочої станції як «інструменту конкретного призначення» визначається не ім'ям, а знанням предмета.

Що потрібно робочої станції під Resolve 16 (поточна версія програми)?

У загальному випадку, Resolve - додаток, вимогливий до ресурсів GPU, сховища, CPU, RAM, в порядку згадування.

GPU
Редагування зображень і візуальні ефекти в Resolve в основному виконуються на графічному процесорі. Вибирайте кращу відеокарту, яку можете собі дозволити. Професійні відеокарти Nvidia Quadro і AMD Radeon Pro WX продуктивні, надійні, у них добротна драйверного підтримка і багато відеопам'яті. У проектах з високою роздільною здатністю і безліччю візуальних ефектів, обсяг доступної відеопам'яті має значення. У простих проектах можна обійтися Nvidia GeForce RTX.

У новому ядрі Ampere Nvidia подвоїла кількість ядер CUDA, заодно здешевив старші карти RTX 30xx на $ 500-1000, проти минулих флагманів. Це підірвало ринок і створило дефіцит пропозиції, який буде розсмоктуватися кілька місяців. Поставки колишніх графічних процесорів виробникам відеокарт припинені. Всі чекають Ampere.

Є перші результати тестів:

У завданнях, які великою мірою залежать від графічного процесора (шумозаглушення або використання OpenFx) RTX 3080 на 62% швидше RTX 2080 Super, при аналогічній ціні. Dual RTX 2080 Ti  швидше, ніж одиночний RTX 3080, але всього на ~ 15%. RTX 3090 випереджає RTX 3080 на 13%, Titan RTX на 44% і RTX 2080 Ti на 52%. Відставання 3090 від двох 2080 Ti, мінімально. При цьому у 3090 24 ГБ більше відеопам'яті, ніж у двох 2080 Ti 11 ГБ, але 3090 значно дешевше, ніж два 2080 Ti і займає менше місця.

 
DaVinci Resolve використовує прискорення графічного процесора для обробки складних відеофільтрів. Результати по тесту Nvidia «Вибір кольору нареченої»:
DaVinci Resolve виграє від використання потужних (або декількох потужних) відеокарт. Як і для сімейства RTX 20xx, дві карти RTX 30xx приблизно на 50% швидше, ніж одна карта, а три карти приблизно вдвічі вище за продуктивністю однієї відеокарти.
Приміряючись до мульти-GPU конфігурацій, треба пам'ятати про декілька обставин. У базової платформи (CPU) має бути достатньо ліній PCIe. Карти RTX 30xx «потовстiшали» і займають три слота в ширину. Підібрати материнську плату буде непросто, передбачивши крім того місце для карти відеозахвату. Нове сімейство ненажерливе: проти термопакету 280 ват карт Titan, ми бачимо 390 ват у RTX 3090, що лякають. Живити (і охолодити!) cтанцію з трьома RTX 3090 - та ще задача.

Краще не поспiшати з використанням декількох RTX 3080 або 3090. У першу чергу, через охолодження - воно на доступних в даний час моделях розраховане виключно на один GPU в станції. Це стосується і заявленого Nvidia дизайну RTX 3090 Founders Edition з боковим видувом. Такі карти не можуть працювати протягом тривалого часу в мульти-конфігураціях.
Чекаємо на карти з турбінами (поздовжнім видувом) - як в проекті Gigabyte.
Диски
 
Відео потребує місця. Одна година відзнятого матеріалу в дозволі 4K займає близько 40 ГБ дискового простору. При використанні двох і більше камер запити ростуть пропорційно. Активно з'їдають простір редагування і додавання ефектів.
 
DaVinci Resolve працює з декількома областями даних і різними типами дискових звернень. Якщо під довгострокове зберігання матеріалів ще доречні механічні диски SATA HDD, то під ОС, файли проектів, кеш краще ставити SATA SSD, а то і NVMe SSD. Розподіл ресурсів по декількох дисках підвищить загальну продуктивність.
 
Puget Systems рекомендує:
Диск # 1 під ОС і базові додатки. Ставте SATA SSD замість HDD. Додаткових вигод від NVMe (M.2 / U.2 / AIC) немає.
Диск # 2 під файли проектів. Більшості користувачів досить SATA SSD, але записувати RAW-відео з високим бітрейтом краще на NVMe SSD.
Диск # 3 під кеш і тимчасові файли (scratch disk). Використання виділеного накопичувача для кеша мультимедіа і робочих файлів може в рази підвищити продуктивність при відтворенні і перегляді матеріалу. NVMe дасть деякий приріст продуктивності, але різниця більш помітна в інших додатках, таких як After Effects.
Диск # 4 під архів. Тут важлива не швидкість, а низька ціна за гігабайт. Тому - SATA HDD.
Другу і третю ролі можна об'єднати на одному носії. Архіви зазвичай тримають на зовнішніх масивах Thunderbolt / USB RAID або в загальному сховищі студії.
 
CPU
Вибір CPU залежить від GPU (при декількох прискорювачах центральний процесор потрібен потужніший) і Специфіка (Da Vinci Resolve - колекція програмних модулів з різними системними вимогами).
Колись під Resolve рекомендували двухпроцессорнікі на Intel Xeon, іншого способу отримати багато ядер CPU не було. Сьогодні однопроцесорна станція на Intel Core X їм не поступається, обходячись набагато дешевше. Найвищу продуктивність показують 32-ядерні AMD Threadripper 3970x.
А ось додавати візуальні ефекти і анімувати 3D-моделі за допомогою модуля Fusion швидше на високочастотних процесорах, нехай і з меншим числом ядер. Тут AMD Ryzen 9 3900X буде доречніше і Intel Core X, і AMD Threadripper.
Треба віддати належне AMD і архітектурі Zen за «багатоядерний» тренд, який зробив доступнішими створення доповненої і віртуальної реальності, рендеринг, анімацію та інші творчі завдання. До того ж, процесори AMD беруть великою кількістю ліній PCIe, та ще стандарту Gen 4. Це важливо в конфігураціях, насичених периферією: двома-трьома GPU і декількома NVMe SSD.
 
Оперативна пам'ять
Необхідний обсяг оперативної пам'яті визначається дозволом відео, тривалістю роликів, складністю проектів.
Рекомендації такі:
• 16GB досить для редагування відео HD і простий цветокорекціі, але мало для використання Fusion.
• 32GB - мінімум для редагування в 4K і комфортної роботи Fusion в HD-проектах
• 64GB - для редагування в кращій якості і повноцінної корекції.
 
Resolve не дуже ненажерливий до пам'яті, але, запускаючи кілька програм одночасно, краще мати її запас. У всі сучасні однопроцесорні системи можна поставити 128GB RAM (а більше і не знадобиться). Пам'ять не CPU, можна докупити.

Компаньйони
Якісний звук або великий резерв місця на дисках нема чого більшості відеоредакторів і колористів. Якщо треба, ці важливі ролі можуть грати «попутники» робочих станцій під DaVinci Resolve: зовнішні звукові карти і RAID-масиви з інтерфейсом Thunderbolt 3.

Так, Areca пропонує персональні масиви Thundebolt 3 / USB 3.2 RAID, що дозволяють надійно зберігати десятки терабайт даних і працювати з ними на високій швидкості:
Якщо ви запускаєте Resolve на ноутбуці, по Thunderbolt 3 можна підключити не тільки зовнішнє сховище, а й зовнішню відеокарту.

Наостанок

Правило «чим більше - тим краще» працює для всіх видів обчислювальних ресурсів під DaVinci Resolve: GPU, ядер CPU, пам'яті, дисків. Витрачати по-максимуму - справа не хитра. При бажанні розумно розпорядитися коштами поле для оптимізації є, досить розуміння навантажень і спілкування з обізнаними людьми.